Szeretettel köszöntelek a LOPÁS és ÁTVERÉS klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LOPÁS és ÁTVERÉS klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LOPÁS és ÁTVERÉS klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LOPÁS és ÁTVERÉS klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LOPÁS és ÁTVERÉS klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LOPÁS és ÁTVERÉS klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a LOPÁS és ÁTVERÉS klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
LOPÁS és ÁTVERÉS klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
P50-esek gördülnek ki a Sachsenring Automobilwerke Zwickau kapuján 1958 januárjában
Néhány héttel ezelőtt írtunk azokról az alkalmazottakról, akik közvetlenül a futószalag mellől loptak BMW alkatrészeket Münchenben. Egyes darabokat hibásnak minősítettek, így később hozzájuthattak, majd az interneten értékesítették szerzeményeiket. Náluk is élelmesebb volt az a zwickaui munkás, aki 1980 és 1988 között huszonöt komplett Trabantot csempészett ki a gyárkapun. A Berliner Zeitung huszonkét év után hozta nyilvánosságra a szerelőszalag mellett dolgozó lakatos esetét. A férfi elmondása szerint egy közértből soha nem mert volna semmit ellopni, mert ott túl nagy lett volna a lebukás veszélye.
A nyolcvanas évek NDK-jában tíz évet kellett várni egy új Trabantra
A gyárban egyszerűbb dolga volt. A Trabantokat három különböző üzemegységben szerelték össze. Az I-es csarnokban préselték az elemeket, a III-asban fényezték, a II-esben pedig összerakták a karosszériát. Miután egy autó elkészült, a II-es üzem udvarára került, ahonnan a dolgozók lábon vitték vissza a kiindulási pontra. A kész Trabantokat ott vették nyilvántartásba, majd egyenesen a teherpályaudvarra küldték. A fényezés ellenőrzésével megbízott lakatos 1968 óta dolgozott Zwickauban, jól ismerte a munkafolyamatokat, pontosan tudta, mikor hajthat ki feltűnés nélkül a kapun egy még nem regisztrált 601-essel.
Egy új Trabant 601 8920 márkába került
A sorompónál sosem állították meg, mert azt gondolták, hogy egyike azoknak a sofőröknek, akik az I-es csarnok elé viszik a kocsikat. A nyolc év alatt kilopott huszonöt Trabant mindegyikét az esti műszak alatt vitte el, amikor olyan sok kész példány gyűlt össze, hogy senkinek nem tűnt fel a hiány. Mivel a slusszkulcs mindegyikben benne volt, már csak a hiányzó rendszámtábla buktathatta volna le. Leparkolt egy mellékutcában, felszerelt egy valódi rendszámot, majd saját Trabantjával bejárta a környéket, nehogy belefusson a rendőrökbe, miközben hazafelé tart a hivatalosan még nem létező kocsival.
Későn érkezett a négyütemű Trabant, az 1.1-es csak egy modellévet ért meg
A lopott autókat trabantosoknak adta el, akik nem akartak tíz évet
várni egy újra, viszont hajlandóak voltak tíz százalék felárat fizetni.
Az alvázszámot egyszerűen átütötte, így a forgalomban lévő autó
papírjaival legalizálta a vadonatúj 601-eseket. Negyedmillió márkát
keresett az üzleten, két kézzel szórta a pénzt, végül 1988-ban lebukott.
Kilenc év börtönre, és 258 668 márka kártérítés kifizetésére ítélték. A
bíróságon azt mondta, szó szerint értelmezte Erich Honecker szavait,
miszerint „a szocialista üzemekből a jelenleginél többet lehet kihozni.”
(Forrás: MTI)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!